Telefonen ringer med sejlere, der spørger om ledige pladser. Sms'erne tikker ind fra fastliggere og tavlen er fyldt med noter om hvem, hvad og hvornår. Få et overblik i realtid og i fremtiden!
Slut med gamle billetautomater der bryder sammen, overvågning afmanglende betalinger og lange lister af hvem og hvor der er betalt.
God service er essentiel for især nye gæster, som besøger havnen første gang og feedback er lige så vigtigt. Og hvad synes de efter besøget? Synes de at stemningen god? Var saniteten i orden?
Rapporteringer til kommunen og Danmarks Statistik, kan være trivielle. Men kunne det blive interessant, at få svar på spørgsmål såsom hvilke fastliggere der er mest aktive, hvor lang tid der går før ankomne gæster har betalt og om placeringen har betydning for specifikke præferencer?
Få bugt med sejlere der tager den første og bedste plads og små både, der optager store bådes pladser. Havnefogeden omrokerer bådene fra molen for at få plads til flest mulige, og uden havnefogeden er til stede til at guide, vender nogle sejlere om.
Bookede pladser, der optages af andre gæster og sejlere der ringer i et væk og spørger om ledige pladser og reservationer. Reservationer kan være svære at holde styr på.